Pret A Manger - huge parties every month, very good bonus, hard work but fun. | Glassdoor.co.uk
Pros
Cons
  • "I'm often on shifts where team members are talking to each other in front of me in polish" (in 26 reviews)

• "Sometimes working extra long hours and extra days in the week" (in 23 reviews)

Employee Review

Employee Review

"huge parties every month, very good bonus, hard work but fun."

Current Employee - Team Member
Current Employee - Team Member
Approves of CEO

Pros

huge parties every month, very good bonus, hard work but fun. friendly customers, good food,massive benefits for the staff members.

Cons

very hard work, no pay rise for the last 3 years for staff members, some of the managers dont really deserve to be there.

Advice to Management

Interior is very clumsy, depressing sometime.
Team Leaders should stop thinking that they are running an army regiment, its only a food shop.

Other Employee Reviews

Other Employee Reviews

1. "Je recommande"

• Culture & Values
    Former Employee - Anonymous Employee
    Former Employee - Anonymous Employee
    Positive Outlook

I worked at Pret A Manger full-time

Pros

J'ai travaillée à Pret à Manger pendant 3 ans et demi et l

- Les possibilités d'évolution sont réels, chose qui n'est pas le cas dans toute les entreprises du même type. On rentre à Pret à Manger en tant que Team Member (équipier) et si on s'en donne les moyens, on peux devenir Manager de restaurant, même si cela prend un peu de temps.
    - Grande flexibilité sur les horaires de travail. Les personnes qui ont des activités extras professionels ont la possibilité en accord avec le manager, de choisir leurs crénaux horaires.
    - La paye est évolutive
    - De nombreuses soirées sont organisées pour fédérer les équipes et pour remercier le travail fourni au quotidien.
    - Les supérieurs sont très à l'écoute.

Cons

- Le travail peut devenir rapidement stressant et fatiguant dans les restaurants à forte affluence.
    - Les pauses sont très courtes (30 min à partir de 6 heures de travail et ce jusqu'à 10 heures de travail).

2. Helpful (1)

"Bonne entreprise"

• Culture & Values
    • Senior Management
    Current Employee - Team Member Star in Paris (France)
    Current Employee - Team Member Star in Paris (France)
    Positive Outlook
    Approves of CEO

I have been working at Pret A Manger full-time (More than a year)

Pros

- Salaire Raisonnable (1250€ Net/35h)
    - Bonus Mistery Shopper/semaine par rapport au nombres d’heures de service (35€ pour les contrat 35h) donc 140€ de prime par mois possible
    - Heures sup payées a 125%
    - Staff Meal/jour (4 produits différents dont une boisson à consommer sur place pendant sa pause de 30min)
    - Boissons chaudes illimités dans la journée
    - Aménagement de l’emploi du temps
    - Possibilités d’évolution interessantes
    - Équipe dynamique et drôle

Cons

- Charges de travail assez lourdes lorsque les autres team member n’assure pas leurs postes
    - Formation de base pas assez approfondie à mon goût

Advice to Management

Plus de suivie du personnel

Discover more reviews about Pret A Manger.

Work at Pret A Manger? Share Your Experiences

Pret A Manger